iDQ
  • Twitter
  • Linkedin
  • Facebook
  • Forside
  • Datakvalitet
    • Medlems- og kundeoprettelse
    • Behandling af returpost
    • Søgning efter personer eller adresser
    • Efterforskning af skyldnere
    • Kreditvurdering af potentielle kunder
    • Opdatering af kundedatabase og stamdata
  • IDQ løsninger
    • iDQ™ Search
    • iDQ™ Alert
    • iDQ™ Services
    • Nøgle- og Regnskabsdata
    • Find PEP’er
    • BtB kreditinformation
  • GDPR
  • Om IDQ
    • Referencer
    • IDQ Medarbejdere
    • Ledige stillinger
    • Kontakt os
  • Samarbejdspartnere
  • Nyheder
  • Log ind
  • Søg
  • Menu

Datakvalitet

Dårlig datafangst er en af de helt store syndere når, det gælder fejl i kundedata. Netop derfor har vi udviklet iDQ™ som en løsning til dig der vil spare tid og samtidig sikre en høj datakvalitet i dit CRM- eller kundesystem. Men selvom du sikrer dine kundedata under datafangsten, vil der fortsat være behov for løbende vedligeholdelse og kvalitetssikring.

Værd(i)sæt din kundedatabase

De fleste virksomheder har lagt planer og politikker for at regulere og sikre de kritiske parametre for virksomheden. Det være sig omkring fx medarbejdere, salg, strategi, løn, konkurrenter, lager, uddannelse osv. Men alt for mange virksomheder overser det måske allermest værdifulde: Kundedatabasen.

Hvad er forklaringen? Hvorfor misser så mange – også topprofessionelle virksomheder – at kapitalisere den utrolige store værdi, der ligger i en toptunet kundedatabase. Hvorfor er det, at virksomhederne investerer enorme summer i udvikling af nye produkter, af uddannelse og rekruttering af medarbejdere, når de sjældent ofrer tilstrækkelige ressourcer på at holde styr på de kundedata, der i sidste ende ikke blot skal betale omkostningerne, men forhåbentlig også give virksomheden et solidt overskud.

Og hvordan kan det være, at mange virksomheder uden at blinke iværksætter store og omkostningstunge direct mail kampagner, telemarketing kampagner, net kampagner eller TV- og annoncekampagner med det ene formål, at få nye potentielle kunder i databasen, når man ikke afsætter midler til systematisk trimning og vedligeholdelse af databasen?

Hvis man forestillede sig, at virksomheden hvert år i deres regnskab skulle opgøre deres tab på grund af dårlige kundedata, ville verden se ganske anderledes ud. Så ville virksomhederne rette den nødvendige opmærksomhed og ressourcer mod kundedatabasen.

Men som det er i dag, er det de færreste virksomheder, der har regnet på, hvad det har kostet, at få en kunde eller emne ind i databasen. Og langt færre har opgjort tabt omsætning – på grund af manglende vedligeholdelse af databasen.

Men selv om man undlader regnestykket, så skal der ikke meget snusfornuft til, før man bør indse, at optimering af kundedata i forbindelse med fx dialog- og dm-aktiviteter, er en fornuftig forretning. Både økonomisk og, i disse tider, ikke mindst miljømæssigt.

Forklaringen er nok nærmere, at der simpelthen er for lidt opmærksomhed på problemet i virksomhedens øverste ledelse. Hvis man spurgte topledelsen, om de ville have den bedste eller blot en middelmådig kundedatabase, ville svaret være givet på forhånd. Men i den benhårde prioritering af ressourcerne, kan det være svært at synliggøre, hvad virksomheden helt konkret får for de ekstra omkostninger som en konstant optimeret kundedatabase medfører.

I de virksomheder som virkelig har sat datakvalitet på dagsordenen ser man ofte at initiativet kommer direkte fra direktionen. Dér har man nemlig indset eller erkendt værdien og ofte endda kalkuleret på den afsmittende effekt som en høj datakvalitet har på konkurrenceevnen. Og sikker implementering sker kun ved at placere dataansvaret ét sted – hos én person og ofte med reference direkte til direktionen. Personen er dermed sikret tilstrækkelig power og dermed i udgangspunktet klædt på til at få udarbejdet og forankret virksomhedens datapolitik, retningslinjer og KPI’er.

Vil du høre mere om mulighederne for at få datakvaliteten i top hører vi gerne fra dig.

iDQ™ Search

Læs mere her 

iDQ™ Alert

Læs mere her

Data Services

Læs mere her 

Vil du vide mere om datakvalitet?

Ring og tal med Peter Rald

Client Director

40 98 66 67

[email protected]

Bliv ringet op af IDQ

Kontakt

bdq a/s
Toldbodgade 57 st.
1253 København K
Denmark

Email: [email protected]
CVR : 25 72 90 13
70 25 50 65

Bank informationer

Reg-nr.: 4180
Konto-nr.: 0010996805
IBAN-nr.: DK3130000010
SWIFT-kode: DABADKKK
© Copyright - iDQ - Enfold WordPress Theme by Kriesi
  • Twitter
  • Linkedin
  • Facebook
På vores website bruges cookies til at huske dine indstillinger, statistik og personalisering af indhold og annoncer. Denne information deles med tredjepart. Ved fortsat brug af websiden godkender du cookiepolitikken.
Accepter Read More
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

GEM & ACCEPTÈR
Scroll to top